plaatjes partners Naam: Angelie Ketelaars
Leeftijd: 41
Relatie: vriend met drie ‘cadeau’-kinderen
Opleiding: Tolk/Vertaler, Internationale Communicatie & PR, PR & Accountmanagement
www.otenticdesign.com

Iets moois maken van sloophout of oude verfblikken. In India waar eigenlijk alles wordt hergebruikt, vinden ze het maar raar dat wij dat in het Westen mooi vinden. Angelie Ketelaars en Nishant Sahajpal hebben er met hun bedrijf Otentic hun business van gemaakt. Ze werken samen met een fair trade fabriek en werkplaatsen in de provincie Rajasthan.

Voor GoodToGive hebben zij in 2012 duizenden spiceboxen gemaakt, een enorme hoeveelheid. Er waren veel stroomstoringen.  De fabriek had maar twee à drie uur elektriciteit per dag. Dat zou niet werken. Dankzij de order van GoodToGive hebben ze een generator kunnen aanschaffen. Een geweldige opsteker. Inmiddels wordt er met meer elektrische gereedschappen gewerkt.

plaatjes partners2

Naam: Carla Peters
Leeftijd: 47
Relatie: Getrouwd, geen kinderen
Opleiding: Design Academy Eindhoven
www.wonderable.com

Het project van GoodToGive voor 2014 is een unieke samenwerking tussen ontwerpster Carla Peters van Wonderable, de stichting KRNWTR en een fabriek in Bolivia. De bedoeling is drieledig. Een prachtig kerstcadeau voor duizenden mensen, promotie van kraanwater in plaats van bronwater en het genereren van werkgelegenheid in Bolivia.

Carla Peters is een ontwerpster van wereldfaam
Ze mag onder andere topmodel Heidi Klum tot haar fans rekenen. Met de bestelling van karaffen en glazen die zij heeft ontworpen, wordt een fair trade productielijn opgezet bij het bedrijf Crisil in Bolivia. Wonderable zal daar bijvoorbeeld ook bijzondere glazen lichtarmaturen gaan produceren. Dat betekent blijvende werkgelegenheid voor de mensen daar, met een eerlijk salaris en onder goede werkomstandigheden.

KRNWTR is in 2010 opgericht door Tetsuro Miyazaki en Tom Niekamp.
Zij proberen met promotiecampagnes van kraanwater een sterk merk te maken. Door het gebruik van kraanwater wordt de belasting van het milieu verminderd. Meer  kraanwater betekent minder plastic, minder transport, minder koeling en minder afval. KRNWTR is uitgeroepen tot tweede duurzaamste merk van Nederland 2012. www.krnwtr-drinkkraanwater.nl

plaatjes partners3

Naam: Cathelijne Lania
Leeftijd: 38
Relatie: getrouwd en twee kinderen (2,5 en 4 jaar)
Opleiding: bedrijfskundige met specialisatie in marketing en communicatie
www.abeautifulstory.nl

Scherven brengen geluk! Althans wel voor Cathelijne Lania en haar bedrijf ‘A Beautiful story’. Alle sieraden die zij in Nepal maakte, hebben een mooi verhaal. Verhalen die verteld moeten worden.

Op een van haar reizen door Nepal ontmoette Cathelijne de eigenaar van een zilversmederij, Dambar. Het ging toen slecht met zijn bedrijf en ze wilde het redden. Ze bedacht dat scherven geluk brengen en nog meer geluk als ze in een mooi zilveromhulsel zitten. Zo werd de eerste succesvolle collectie geboren. A beautiful Story werkt met vijf producenten uit Nepal: twee damesgroepen van The Women Empowerment-groep, twee zilversmederijen en een leeratelier.

GoodToGive is een van de eerste grote klanten en een van de grootste opdrachtgevers van Cathelijne en vertelt het verhaal van A Beautiful Story door. Dat levert veel werk op en daarnaast heeft de samenwerking ook een grote waarde in creatieve zin.

plaatjes partners4

Naam: Marja Baas
Leeftijd: 51
Relatie: getrouwd, twee zoons (14 en 16jaar)
Opleiding: Master in Business Administration
www.myomydogoods.com

Marja Baas van MYOMY en GoodToGive zorgen ervoor dat het personeel en hun familie van het leeratelier in India onderwijs krijgen.

MYOMY is een modemerk dat zich richt op de fair trade productie van leren tassen en accessoires. Dat is de creatie van Marja Baas. Marja werd geraakt door de situatie waarin mensen uit de allerlaagste kaste in India wonen en werken. Haar Paperbag maakt furore in het Nederlandse modelandschap.

GoodToGive heeft MYOMY geholpen deze bijzondere producten op de markt te brengen. Dat vindt MYOMY superfijn, omdat zo extra mensen aan het werk gezet kunnen worden en weer meer gezinnen een normaler en gezonder leven kunnen leiden.